תפסיקו (לא) לדאוג לעצמאיים שלכם

לא פעם אנחנו נתקלים במשפט "עצמאי רוצה להפקיד רק את המינימום הנדרש"
למה זה לא נכון ואיפה התפקיד שלנו כסוכני ביטוח?
עצמאי – יש לך כסף כיום? תפקיד לקרן פנסיה!!
עצמאי שלא מפקיד עבורו לקרן פנסיה לפי מצב העסק הקיים אלא רק את המינימום הנדרש לא משקף את ההכנסה האמיתית שלו וזה עלול לפגוע בו בכמה היבטים!
החיסכון לפרישה יהיה נמוך משמעותית מהכנסה שלו (על מנת להעניק השוואה למבוטח העצמאי אפשר לשקף לו כמה היה נדרש להפקיד בהתאם למשכורת באם היה שכיר ואז להבין את הפער הגדול) כאשר השכר לא תואם את ההכנסה העתידית שלו הוא צריך להבין שלא תהיה לו קצבת פרישה מספקת
עם יציאה לגמלאות.

ההפקדה בהתאם לשכר מטפלת גם בהיבט הביטוח , במקרה של אובדן כושר עבודה , עצמאי בעל הכנסה של 200,000 ₪ בשנה המפקיד לעצמו לפי הנדרש יהיה מבוטח ב-75% אובדן כושר עבודה חלילה אם לא יהיה מסוגל לעבוד (12,500 ₪ פיצוי!) . לעומת זאת עצמאי המפקיד 1,000 ₪ בחודש לטובת הקרן פנסיה כעצמאי ומרוויח 200,000 ₪ יהיה מכוסה במקרה של אובדן כושר עבודה בכ-2,000 ₪ בקושי!! והכיסוי כמובן מתייחס גם למקרה מוות שהשארים יהיו מבוטחים לכל חייהם לפי השכר המבוטח ולא לפי החיסכון שנצבר אצל העצמאי!!

המדינה מאפשרת לכל עצמאי הטבות מס – חובה לנצל אותן!!!
לדוגמא, במידה ומחויב לשלם מס הכנסה 60,000 ₪ בשנה , עדיף לעצמאי לשלם 40,000 ₪ למס הכנסה ו 20,000 ₪ לקרן הפנסיה ובגיל הפרישה הכסף חוזר אליו בצורה של קצבה חודשית !
יתרון נוסף בהפקדה לחיסכון פנסיוני , ניכוי , שמשמעותו הקטנת ההכנסה החייבת לפני תשלום מס. עצמאי המפקיד עבורו לקרן פנסיה, גובה המס השולי היה 20% מס בגין הכנסתו השנתית, ולאחר שהפקיד ייתכן שתקטן המדרגת מס וכך ישלם רק 14% מס. חיסכון משמעותי של כסף למבוטח!!
בנוסף לכך , הוא יכול ליהנות מהטבה של זיכוי! חלק מההפקדה שהפקיד לטובת הקרן פנסיה חוזרת אליו בסוף השנה הנוכחית!!

אז לפני שאתם דואגים לעצמאיים שלכם שיפקידו רק את המינימום הנדרש כדאי להסביר להם את המשמעויות האמיתיות של "הפקדה רק מה שחובה לעצמאי.." ולדאוג להם באמת!

דילוג לתוכן